BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 21, 2009

[~ALYAUM FI HAYATI~]



Aku berkata lagi :

‘Di hari ini aku meminta kepadamu supaya kamu menyempurnakan janjimu. Janganlah kamu bertanya siapakah yang akan ku temui dan aku memohon kepada Allah supaya Dia menjadikan pahala jihadku dibagi dua antara kita sebagai kurnia Allah, apabila Dia menerima amal dan usahaku.

Aku tahu bahawa adalah hak jika kamu memerintah aku dan menjadi kewajipan aku taat setia kepadamu, akan tetapi Allahu Akbar ( Allah Maha Besar ) di dalam jiwa kita daripada kita. Dakwah Allah lebih mahal daripada diri kita. Kita sekarang sedang berada pada satu marhalah ( tahap ) yang penting dan genting, di dalam marhalah Dakwah.’’

Suamiku berkata :

‘ Ampunkanlah aku, bekerjalah alabarakatillah mudah mudahan aku hidup lagi sehingga tercapainya tujuan Ikhwanul Muslimin dan terbuktinya cita-cita Islam dengan tertegaknya Daulah Islam. Alangkah bahagianya hidupku di zaman muda ini kalau aku dapat bekerja bersama dengan kamu.’’


Hari-Hari Dalam Hidupku
~ Zainab Al-Ghazali Al-Jubaili ~


‘ Jadilah kamu seperti pohon kayu ( pokok ), mereka melemparinya dengan batu, tetapi kamu melemparkannya ( menggugurkan ) kepadanya dengan buah yang ranum.’



Detik-detik Hidupku
~ Imam Hassan Al-Banna ~

1 comments:

Fathi Baik said...

semoga kita dirahmati ALLAH.